|
// Principi sistema menadžmenta kvalitetom
|
Sistem menadžmenta kvalitetom zasniva se na sledećim principima:
- 1.. Organizacija usredsređena na kupca
Organizacije zavise od svojih kupaca i stoga moraju razumeti tekuce i buduće potrebe kupaca, moraju zadovoljiti zahteve kupaca i moraju težiti da prevaziđu potrebe kupaca.
- 2.. Liderstvo
Menadžment preduzeća ima obavezu da vodi zaposlene sopstvenim primerom, da uspostavi jedinstvo kroz zajedničke ciljeve i da definise smer kojim organizacija treba da se kreće. Menadžment mora izmedu ostalog i da kreira ambijent koji ohrabruje saradnike na rad i postizanje ciljeva organizacije.
- 3.. Uključenost zaposlenih
Organizacija mora da ohrabri zaposlene da prihvate odgovornost za rešavanje problema i unapređenje procesa, kao i da omogući zaposlenima da stalnim sticanjem novih znanja i veština, kao i slobodnom razmenom znanja i iskustava unutar timova doprinesu povećanoj satisfakciji pri obavljanju posla, a samim tim i boljim rezultatima organizacije.
- 4.. Procesni pristup
Svi procesi neophodni za ostvarenje željenog rezultata moraju biti definisani, a ulazi i izlazi iz procesa zajedno sa funkcijama organizacije identifikovani i praćeni. Pored toga, organizacija mora da definise jasne nadležnosti u upravljanju procesima, kao i da omogući korisnicima obuku, materijal i potrebne informacije.
- 5.. Sistemski pristup upravljanju
Definisanje sistema i njegovo postavljanje koje će omogućiti da zadati cilj bude dostignut na najefikasniji nacin je zadatak menadžmenta i svih zaposlenih. Sistemski pristup podrazumeva i potpuno razumevanje veza između procesa u sistemu, kao i neprekidno unapredenje sistema kroz merenje I vrednovanje rezultata.
- 6.. Stalno poboljsanje
Princip ohrabruje stalno uvođenje malih unapređenja u procese i sisteme, kao i neprekidno poređenje učinaka sa postavljenim kriterijumima.
- 7.. Donošenje odluka na osnovu činjenica
Sve odluke unutar preduzeća su zasnovane na analizama podataka i informacija. Da bi ovo postigli svi zaposleni aktivno učestvuju u prikupljanju podataka i informacija na osnovu kojih se rade analize i donose relevantne odluke.
- 8.. Obostrano korisni odnosi sa dobavljačima
Organizacija treba da identifikuje i izabere kljucne dobavljace, sa kojima kroz jasnu i otvorenu komunikaciju i zajednički rad na razvoju i unapredenju proizvoda i procesa treba da ostvari dugoročnu saradnju na obostranu korist.
|
|
|
U OVOJ SEKCIJI | | |
|
|
|