// Principi sistema menadžmenta kvalitetom

Sistem menadžmenta kvalitetom zasniva se na sledećim principima:


  • 1.. Organizacija usredsređena na kupca
    Organizacije zavise od svojih kupaca i stoga moraju razumeti tekuce i buduće potrebe kupaca, moraju zadovoljiti zahteve kupaca i moraju težiti da prevaziđu potrebe kupaca.
  • 2.. Liderstvo
    Menadžment preduzeća ima obavezu da vodi zaposlene sopstvenim primerom, da uspostavi jedinstvo kroz zajedničke ciljeve i da definise smer kojim organizacija treba da se kreće. Menadžment mora izmedu ostalog i da kreira ambijent koji ohrabruje saradnike na rad i postizanje ciljeva organizacije.
  • 3.. Uključenost zaposlenih
    Organizacija mora da ohrabri zaposlene da prihvate odgovornost za rešavanje problema i unapređenje procesa, kao i da omogući zaposlenima da stalnim sticanjem novih znanja i veština, kao i slobodnom razmenom znanja i iskustava unutar timova doprinesu povećanoj satisfakciji pri obavljanju posla, a samim tim i boljim rezultatima organizacije.
  • 4.. Procesni pristup
    Svi procesi neophodni za ostvarenje željenog rezultata moraju biti definisani, a ulazi i izlazi iz procesa zajedno sa funkcijama organizacije identifikovani i praćeni. Pored toga, organizacija mora da definise jasne nadležnosti u upravljanju procesima, kao i da omogući korisnicima obuku, materijal i potrebne informacije.
  • 5.. Sistemski pristup upravljanju
    Definisanje sistema i njegovo postavljanje koje će omogućiti da zadati cilj bude dostignut na najefikasniji nacin je zadatak menadžmenta i svih zaposlenih. Sistemski pristup podrazumeva i potpuno razumevanje veza između procesa u sistemu, kao i neprekidno unapredenje sistema kroz merenje I vrednovanje rezultata.
  • 6.. Stalno poboljsanje
    Princip ohrabruje stalno uvođenje malih unapređenja u procese i sisteme, kao i neprekidno poređenje učinaka sa postavljenim kriterijumima.
  • 7.. Donošenje odluka na osnovu činjenica
    Sve odluke unutar preduzeća su zasnovane na analizama podataka i informacija. Da bi ovo postigli svi zaposleni aktivno učestvuju u prikupljanju podataka i informacija na osnovu kojih se rade analize i donose relevantne odluke.
  • 8.. Obostrano korisni odnosi sa dobavljačima
    Organizacija treba da identifikuje i izabere kljucne dobavljace, sa kojima kroz jasnu i otvorenu komunikaciju i zajednički rad na razvoju i unapredenju proizvoda i procesa treba da ostvari dugoročnu saradnju na obostranu korist.

U OVOJ SEKCIJI
Šta je ISO 9001:2008
Zašto se sertifikovati
Principi sistema menadžmenta kvalitetom
Koristi od uvođenja ISO 9001:2008
Naš put do sertifikata
AKTUELNO
O nama      Proizvodnja      ISO 9001:2008      Kupci      Dokumenta      Kontakt